fredag 6 september 2013

Hur man sparar pengar

Nästan fyra år har gått sedan jag skrev på den här bloggen senast. Nästan lika lång har mitt investerande legat nere.

Nu ska jag berätta hur man sparar en nätt slant utan att märka det. Man ordnar med automatisk överföring till sitt depåkonto på Nordnet. Sedan struntar man i att logga in på kontot och investera dessa pengar. Ignorera mailen som kommer varje månad om att överföring har gjorts. Håll på så i tre år. När du slutligen loggar in igen på ditt Nordnet-konto så har de månatliga överföringarna vuxit till en bra summa. Inte smart ur räntesynpunkt men sparräntan är å andra sidan så låg att det inte skulle göra någon skillnad att ha haft dem på ett sparkonto den här tiden.

Så nu har jag pengar att köpa aktier för. Problemet är att jag är så snål att inga köp går igenom. Jag villkorar köpen genom att lägga en önskad köpkurs som ligger en bit under den gällande köpkursen. Tyvärr alltid för lågt. Börsen stänger varje dag utan att någon av mina köpordrar har gått igenom. Jag bidar min tid men det börjar klia i fingrarna nu. Vill ha fler aktier!!!



Inga kommentarer: